Rewrite
Pokud už existoval web/eshop na stejné URL, tak při nasazení nového eshopu je potřeba zachovat stále funkční URL adresy, většinou nejsou nikde stejné a je tedy potřeba předchozí adresy přesměrovat na nové (stávající) URL. Staré adresy jsou totiž indexované ve vyhledávačích (Google, Seznam) a pokud nedojde k přesměrování, tzv. rewrite, tak zákazníci přijdou na stránky, kde je chyba 404. Přesměrování adres nastavíte v menu pod položkou:
Nástroje-> Přesměrování
Rewrite slouží k "překládání" url požadavků. Využíváme je v případě, kdy stránky se stejným nebo podobným obsahem mají na novém webu jinou url než na webu původním (a původní url je zaindexovaná, příp. lidé ji mají uloženou atp.), aby nedocházelo k tomu, že se návštěvníci z výsledků hledání prokliknou na stránku, kde uvidí pouze Chyba 404 - stránka nenalezena, což má také negativní vliv na následné umisťování ve výsledcích vyhledávání. Vytvoří se proto seznam původních url a jim odpovídajících nových url, na které se pak návštěvníci přesměrovávají.
Pouze poprvé
-
Používat prohlížeč Chrome.
-
Do Chrome si nainstalovat doplněk gInfinity.
-
Uložit si do záložek Google SERPs Extractor (přetažením tlačítka ve spodní části článku na lištu záložek).
Vytvoření dat pro rewrite
-
Do Google vložit dotaz: "site:url", tj. například "site:bubakov.cz". Tím se vyhledací všechny zaindexované stránky na dané doméně.
-
Scrollovat až na konec výsledků hledání, aby byly všechny načtené a na jedné stránce (to umožňuje právě doplněk gInfinity).
-
V záložkách kliknout na Google SERP Extractor.
-
Zkopírovat si vyextraktované url do tabulky Google Sheets.
-
Do vedlejší buňky doplnit novou url (ta může být z beta verze, důležitá je relativní část adresy)
-
Pokud je nová url stejná jako původní, nic nevyplňovat.
-
Pokud na novém webu neexistuje stránka nahrazující stránku na zaindexované url, také nic nevyplňovat.
-
-
Řádky s nevyplněnými novými url vymazat (použít filtry)
-
Nasdílet kodérovi, vložit odkaz do Trella před nasazováním webu.