Co to je SEO?

SEO je optimalizace webů pro vyhledávače. Jsou to procesy, které ovlivňují viditelnost webu ve vyhledávačích. Obecně řečeno, čím výše a čím častěji se web objevuje přirozeně (neplaceně) ve výsledcích vyhledávače, tím více návštěvníků (zákazníků) web může z internetového vyhledávače získat.

SEO popisy kategorií

Při popisu kategorie je nutné myslet na to, že text musí být výstižný, obsahovat daná klíčová slova a zároveň nesmí být moc dlouhý (2-3 řádky na obrazovce), protože obecně na e-shopech je už okolo 60% návštěvnosti z mobilních telefonů, takový uživatel by se pak nikdy nedostal k produktům, ale četl by do nekonečna popis kategorie. 
Pokud popis kategorie či sekce máte přeci jenom delší, část textu se umístí na stránku nahoře - odkáže se na Číst dále a zbytek textu na konec stránky dolu. (V případě, že by se vám to nedařilo, kontaktujte nás.)

Důležité je tzv. interní prolinkování, které vám získá plus u Google robotů. Co to znamená? Vzájemně propojit kategorie a sekce, podsekce - odkazovat v textech na jiné stránky, podstránky, produkty.

 

Indexování filtrů kategorií

Jak na to, aby se indexovaly filtry kategorií, najdete zde.

 

SEO popisky sekcí

S popisky v sekcích je tomu obdobně jako u kategorií, ale vše už by mělo být detailnější a podrobnější. Klíčová slova mohou být vytučněná či zvýrazněná a proklik (interní prolinkování), by mělo být také vizuálně zvýrazněné, například podtržené (mělo by být automaticky).

 

SEO popisky detailu produktu

Popisek pro meta description (na záložce SEO) si vyhledávače vezmou buď z textu popisu detailu produktu, pokud nějaký popis existuje. A nebo si vezme popis z meta description. Titulek není třeba vyplňovat, bere se automaticky z názvu produktu. Klíčová slova také nemusíte již vyplňovat, jelikož vyhledávače toto už dnes ignorují.

NEJVĚTŠÍ chyba - slepě opsat popisky přímo od výrobce - Google bere jako duplikaci (pokud máte originální pravdivý a přesný popisek, máte super náskok před konkurencí)

Skvělým plus je, že pokud máte na eshopu blog nebo nějaké články (obsahově hodnotné), prolinkujte je s detailem produktu a opačně. Třeba k plavkám a spodnímu prádlu můžete nalinkovat - Jak vybrat spodní prádlo, Jak správně změřit velikost podprsenky, Jak prát a sušit podprsenky, k saténovým košilkám - Jak prát a pečovat o saténové oblečení a podobně.

 

SEO u obrázků

Mít vyplněný SEO popisek u obrázků (ALT tag pro obrázky) je velice důležité, nejen pro zákazníky a i pro vyhledávače. Neustále se zvyšuje se množství lidí, kteří vyhledávají zboží, které chtějí koupit, právě pomocí obrázků. Nebo hledají inspiraci třeba pro letní šaty na svatbu v boho stylu a nevědí, jak přesně by měly vypadat, tak se přepnou do vyhledávání podle obrázků. 

Pro vás jako majitele e-shopu to znamená, že je třeba mít vyplněné všechny SEO popisky obrázků a prodáváte-li i do zahraničí, tak nejen v češtině – tuto možnost nabízíme i pro jazykové mutace.

Popisek obrázku by měl být: 

  • co nejpřesnější a nejpravdivější, 
  • neměl by přesáhnout 125 znaků včetně mezer,
  • popis obrázku by měl být jako, když popisujete věc někomu, kdo ji nevidí – tak, aby si ji dokázal co nejpřesněji představit. Například "Bavlněné červené tričko s krátkým rukávem a potiskem LOVE".

Proč je text u obrázků důležitý:

  • obsah je přístupný i pro nevidomé, program pro čtení obrazovky přečte, co je u obrázku napsáno,
  • obrázky se skvělým alternativním textem – popiskem – na stránky přivádí přesně zacílené návštěvníky. Vyhledávač pomocí popsaného obrázku dokáže pochopit, co na obrázku je a dokáže ho zobrazit na daný vyhledávaný dotaz uživatele.

 

  • Zboží
  • Produkty
  • rozklikněte detail produktu
  • záložka Obrázky

 

SEO popisek obrázku v jazykové mutaci

  • Překlady
  • Obsah
  • Obrázky

Nejprve je třeba nahoře vybrat mutaci, do které budete překládat, překlady lze dělat ručně nebo v neodkladném případě lze použít automatický překlad. (Nahoře šoupátko - automatický překlad) Ten je třeba nahoře zapnout a potom kliknou na modré tlačítko s šipkou mezi produkty. 

Automatický překlad je strojový a nelze spoléhat na správnost přeloženého textu.

Doporučujeme nejdříve mít vyplněné všechny SEO popisky obrázků v češtině. Následně už máte v jazykových mutacích předvyplněný popis a jen překládáte. Pokud totiž v českém jazyce není popisek vyplněný, najdete obě pole pro popis obrázků v Překladech prázdná. Následně je třeba kliknout na Zobrazit obrázek, dopsat popis obrázku v českém jazyce, vše uložit, vrátit se k překladům a tam přeložit popis do dané jazykové mutace.