GTM - Google Tag Manager 

Google Tag Manager je služba, kterou bezplatně poskytuje Google. Usnadňuje nasazování pokročilého měření (kódů). Pokud je na eshopu vložený kontejner, tak kdokoliv kdo má práva a rozumí tomu, může vkládat různé měřící kódy a kódy externích služeb na eshop. K nasazování kódů potom většinou není potřeba žádný programátor, či kodér - nemusí se třeba i několik dní čekat. 
V administraci eshopu - měřící kódy - najdete kolonku GTM - tam vložíte pouze číslo GTM kontejneru. Obecně na eshopu může kontejnerů být několik, avšak my máme standardně připravené propojení na jeden.
Tím, že Google má jednotná pravidla pro celé použití GTM systému se mnoho věcí usnadňuje a urychluje. 

GTM má strukturu: 

Kontejner 

je něco jako soudek, do kterého dáváte věci - jednotlivé kódy…
v němž jsou umístěné Značky, pravidla, proměnné… 
Zároveň je třeba myslet na to, že někdy je třeba dát přístup někomu z externí agentury - existují jednotlivá oprávnění jako u Google Analytics.  

Přístup a práva k účtu GTM

Přístup k celému účtu má dvě úrovně:
1.Pouze pro čtení – uživatelé nebudou mít přístup ke kontejnerům, pokud jim neudělíte přímý přístup.
2. Přístup pro čtení, zápis a správu – uživatelé uvidí všechny kontejnery v účtu, změny mohou dělat ale pouze u těch kontejnerů, ke kterým mají přístup pro zápis.

Přístup k jednotlivým kontejnerům má tři úrovně:
Pouze pro čtení – uživatel má přístup ke všem tagům, pravidlům a makrům v kontejneru.
Pro čtení a zápis – uživatel může provést jakékoli změny v kontejneru, ale nemůže je již publikovat. Pouze publikované změny se promítnou do ostré verze GTM. Tato úroveň í je vhodná například pro členy týmu, kteří nemají zkušenosti a je požadováno, aby jednotlivé změny zkontroloval někdo zkušenější.
Pro čtení, zápis, mazání a publikaci – díky tomuto oprávnění má uživatel plnou kontrolu nad účtem. Může měnit tagy, makra, pravidla i publikovat změny.

Datová vrstva 

Díky datovým vrstvám lze z e-shopu posílat značkám vloženým do kontejneru různá data. Nejčastěji jsou použity při implementaci e-commerce dat v Google Analytics. Datovou vrstvu na eshopu musí nasadit programátoři. 

Pravidla

Díky pravidlům si můžeme vydefinovat, na kterých stránkách se mají vložené měřicí kódy zobrazovat. Třeba Google Analytics potřebujeme zobrazovat na všech stránkách eshopu, ale konverzní kódy PPC systémů pouze na stránce po dokončení objednávky.

Specifikace datových vrstev tady