Měřicí kódy

Administrace eshopu

  • Administrace eshopu
  • Nastavení
  • Nastavení eshopu
  • Měřící kódy

Na následujícím obrázku můžeme vidět vložení měřicích kódů do administrace eshopu.

V následující části návodu si vysvětlíme, jak získat jednotlivé kódy.

Google Analytics

Jako první vyplníme do měřicích kódů ID Vašeho Google Analytics. Stačí se přihlásit na Váš účet a opsat kód viz screen níže.

Googla Analytics - "ID" vykopírujeme: UA-81588981-3

Google Tag Manager - GTM

Kód si vykopírujeme přímo z kontejneru GTM-XXXXXXXX

POZOR - pokud meříte návštěvnost v Analytics, není třeba ji měřit v GTM. Ideálním řešením je nasadit kompletně všechny měřící kódy přímo přes GTM. Kódy nastavené v GTM - může být Analytics, Facebook pixel, a další kódy, tak už nevyplňujte přímo tady v adminu eshopu. Hodnoty by se mohly duplikovat. 

Google AdWords

Nyní si ukážeme, jak získáte měřicí kódy z Google AdWords. 

Začneme:

  • Přihlášením do Google AdWords
  • volbou Vášeho účtu
  • Nástroje
  • Konverze
  • Konverzní akce
  • modré +
  • webová stránka - nastavíte potřebné parametry a 
  • vytvořit a pokračovat
  • a vyberete možnost, jak značku na web přidat...

Nyní vyberem, jaký druh konverzí chceme měřit. 

Objeví se nám krátký dotazník, kde vyplníme název konverze, její hodnotu, počet, kategorii a optimalizaci.

Povinné jsou pouze první dvě kolonky, zbytek si AdWords nadefinuje sám.

Po uložení se nám zobrazí rekapitulace nastavení konverze a pokyny pro instalaci značky.

Z pokynů pro instalaci značky musíme vykopírovat kód s "ID" a "Label".

 

Googla AdWords - "ID" vykopírujeme: 1001105318

Googla AdWords - "Label" vykopírujeme: rvPVCJbf-l4Qps-u3QM

 

Google site verification

  • merchant center
  • informace o firmě
  • web

je vetšinou potřeba k ověření a nárokování webu při spuštění služby google nákupy. Najdete ho v Merchant centru. Rozkliknete Alternativní metody a zvolíte Značka HTML, kde vykopírujete číselný řetězec a vložíte ho do políčka, které je va vašem eshopu připravené. Nezapoměnte na konci kliknout na Ověřit a nárokovat.

Heureka

Ověřeno zákazníky

  1. Vybereme v levém menu položku "Ověřeno zákazníky".
  2. V horním pravém rohu si můžeme vybrat požadovaný obchod.
  3. Vykopírujeme pomocí "CTRL+C" celý "Tajný klíč pro obchod" a vložíme jej do Kupshopu.

Heureka - "Ověřeno zákazníky" vykopírujeme: Ao39U759jK79071rae8fsa8097kar791loq1

Měření konverzí

  1. Vybereme v levém menu položku "Měření konverzí".
  2. Vykopírujeme pomocí "CTRL+C" celý "Veřejný klíč pro kód měření konverzí" a vložíme jej do Kupshopu.

Heureka - "Měření konverzí" vykopírujeme: ibTq739ospa80111klon8e318Kp

Zboží

Počítání konverzí

Po přihlášení je třeba jít na záložku provozovna, dát měření konverzí a v políčku ID provozovny bude Vaše příslušné číslo. 

Pokud přecházíte ze stršího druhu meření na nové, je třeba odsouhlasit podmínky a nechat si vygenerovat tzv. Tajný klíč, který potom vložíte do administrace eshopu. 

Souhlas s podmínkami se zazelení a umožní Vám vygenerovat Tajný klíč.

Tyto 2 údaje, potom vložíte do připravených kolonek měření ve Vašem eshopu. 

Zboží - Počítání konverzí - "ID" vykopírujeme: 2.....4

Zboží - Počítání konverzí - "Tajný klíč" vykopírujeme: q2QK....................P++

A vložíme:

Sklik

Sledování konverzí

  • Sklik účet
  • Nástroje
  • Sledování konverzí

Sklik - "Sledování konverzí" vykopírujeme: 100014080

V reklamním systému Sklik jsou uváděny ceny bez DPH, proto pro správný výpočet PNO (podíl nákladů na obratu) uvádíme hodnotu konverze také bez DPH.

Retargeting

  • Sklik účet
  • Nástroje
  • Retargeting

Po otevření záložky "Retargeting" rozklikneme možnost "Zobrazit retargetingový kód"

 Sklik - "Retargeting" vykopírujeme: 24107

 

Rozšířené měření konverzí

Základní měření konverzí probíhá tak, že kódy vložíte do předpřipravených okének v administraci e-shopu - viz. výše.

Pokud potřebujete nějaké konkrétnější pokročilé měření, nasazuje se většinou pomocí Google Tag manageru. Stejnou cestou se na eshop vkládá i měření nějaké externí služby, na kterou není připravené okénko přímo v adminu.