Měřící kódy

Sekce Měřící kódy v administraci vašeho eshopu slouží k vložení různých marketingových a měřících kódů, které jsme pro vás předem připravili a jsou vložené pomocí kódu přímo do stránek. Pokud jste zvyklý používat Google Tag Manager, doporučujeme vyplnit zde ID kontejneru a další kódy vkládat přes GTM.

Nedoporučujeme kombinovat vkládání kódů služeb od Googlu (GA3, GA4, Google Ads) do adminu a GTM zároveň. Vyberte si jeden způsob a ten využijte pro všechny služby od Google.

Jak se do sekce Měřící kódy dostanete? Přihlaste se do administrace e-shopu a přejděte na  ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Globální nastavení > záložka Měřící kódy. Z následujících obrázků a textů vyčtete, co a jak do sekce Měřící kódy vkládat a také co se bude dít po vložení příslušného kódu.

Google Analytics

Jako první vyplňte do měřicích kódů ID Universal Analytics (GA3) a GA4 measurement ID (pozor - není to ID GA4 property ani data streamu).

Universal Analytics (GA3) - k měření využíváme základního konfiguračního kódu gtag.js pomocí nějž měříme návštěvy a základní Ecommerce (transakce).

Google Analytics 4 - k měření využíváme základního konfiguračního kódu gtag.js pomocí nějž měříme eventy: page_view, session_start, first_visit, purchase.

Google Tag Manager

Při zakládání Google Tag Manager kontejneru máte mezi možnostmi Web a Server.Do pole "ID" v administraci vyplňte ID webového kontejneru.Do pole "Doména značkovacího serveru (server side kontejner)"vyplňte doménu serverového kontejneru.

Webový kontejner

Jde o běžný GTM kontejner, který se používá pro standardní měření a využijete ho v 99 % případů. Nastavíte přes něj měření Universal Analytics (GA3), Google Analytics 4, Facebook pixel, Glami, Heuréku, Zboží, Sklik a další služby.Doporučujeme Vám, abyste si nechali nastavit měření v GTM od někoho, kdo tomu rozumí, případně abyste se obrátili na naše analytické oddělení.

Serverový kontejner

Umožňuje pokročilejší technologii měření, kdy se data neposílají v rámci prohlížeče, ale přes server. Tato technologie je vhodná pro větší firmy, které potřebují velmi přesné měření pro vyhodnocování marketingových aktivit a mají ve svém týmu někoho, kdo této problematice rozumí.

Návod na vytvoření serverového kontejneru.

Návod na nastavení GCP tagovacího serveru.

Vysvětlivky k dalším polím Google Tag Manageru

Odesílat ceny bez DPH - pokud je zapnuté, e-shop posílá do datové vrstvy ceny bez DPH na všech místech, kde se s cenou pracuje. Vztahuje se na měření pouze přes Google Tag Manager.

Měna - pokud je nastaveno na výchozí, tak se odesílá do datové vrstvy vždy výchozí měna e-shopu. Pokud zde nastavíte jinou měnu, tak už na úrovni e-shopu dojde k přepočtu každé ceny do dané měny a tato hodnota se odešle do datové vrstvy.

Salt pro SHA-256 emailu - hashujeme standardní funkcí, pro kterou si zde můžete doplnit salt.

Verze datové vrstvy - máme více verzí datové vrstvy, více o tom najdete v nápovědě k datovým vrstvám.

Pokročilé FE eventy - toggle je zapnutý v případě, že na e-shopu měříme události přes frontend, aby nedocházelo k duplikaci měření událsti addToCart.

Debug Hash - vyplňujeme ze serverového GTM v případě, že chceme debugovat nastavení měření přes Google Tag Assistant.

1. GA4 id pro cookie - vkládáme sem GA4 measurement ID pro separování GA4 session ID, která se v rámci serverového měření odešle do proměnné "ga_session_id"

2. GA4 id pro cookie - vkládáme sem GA4 measurement ID pro separování GA4 session ID, která se v rámci serverového měření odešle do proměnné "ga_session_id_2"

Google Ads

Sekci Google Ads můžete využití k měření konverzí (transakcí) a pro remarketing. Vytvořte si v Google Ads účtu konverzi a vložte do příslušných polí Conversion ID a Conversion Label. Funguje pouze pro typ konverze Nákup.

Základní Google Ads remarketing vám po vložení Conversion ID bude fungovat také, ale bez parametrů pro dynamický remarketing. Pokud chcete využívat dynamický remarketing, využijte Google Tag Manager.

Nyní si ukážeme, jak získáte měřicí kódy z Google Ads

Přihlaste se do Google Ads a přejděte do části ➡️ Nástroje > Konverze > Nová konverzní akce. Nyní vyberte, jaký druh konverzí chcete měřit měřit – zvolte Webové stránky a v dalším kroku pak zvolte Nákup.Objeví se nám krátký dotazník, kde vyplníme název konverze, její hodnotu, počet, kategorii, optimalizaci atd. Po uložení se vám zobrazí rekapitulace nastavení konverze a pokyny pro instalaci značky.Pokud měříte Google Ads přes administraci e-shopu, využijte možnosti Nainstalovat značku sami a zkopírujte ID a Label odsud.Pokud využíváte Google Tag Manager, zkopírujte si ID a Label odsud.

Google Merchant Center - Google site verification

  • Nastavení (ikona ozubeného kolečka v horním menu)
  • Informace o firmě
  • Web

Většinou je potřeba k ověření a nárokování webu při spuštění služby Google nákupy. Najdete ho v Merchant centru. Rozkliknete Alternativní metody a zvolíte Značka HTML, kde vykopírujete číselný řetězec a vložíte ho do políčka, které je vašem eshopu připravené. Nezapomeňte na konci kliknout na Ověřit a nárokovat.

Heureka

Ověřeno zákazníky

  1. Vybereme v levém menu položku „Ověřeno zákazníky“.
  2. V horním pravém rohu si můžeme vybrat požadovaný obchod.
  3. Zkopírujeme pomocí CTRL+C celý „Tajný klíč pro obchod“ a vložíme jej do administrace wpjshopu.


Heureka – „Ověřeno zákazníky“ vykopírujeme tajný klíč, který nám Heureka vygenerovala (např.: ceed8cd4931f901318fdafc6a219e891)

Měření konverzí

  1. Vybereme v levém menu položku „Měření konverzí“.
  2. Vykopírujeme pomocí „CTRL+C“ celý „Veřejný klíč pro kód měření konverzí“ a vložíme jej do wpjshopu.

Heureka – „Měření konverzí“ vykopírujeme veřejný klíč, který nám Heureka vygenerovala (např.: 2C67D4505781191AA494B9A7A57256B7)

Zboží

Počítání konverzí

Po přihlášení je třeba jít na záložku provozovna, dát měření konverzí a v políčku ID provozovny bude Vaše příslušné číslo. 

Pokud přecházíte ze staršího druhu měření na nové, je třeba odsouhlasit podmínky a nechat si vygenerovat tzv. Tajný klíč, který potom vložíte do administrace eshopu. 

Souhlas s podmínkami se zazelení a umožní Vám vygenerovat Tajný klíč.

Tyto dva údaje poté vložíte do připravených kolonek měření ve Vašem e-shopu. 

Zboží > Počítání konverzí > „ID“ vykopírujeme: 2.....4

Zboží > Počítání konverzí > „Tajný klíč“ vykopírujeme: q2QK....................P++

A vložíme do administrace:

Sklik

Sledování konverzí

  • Sklik účet
  • Nástroje
  • Sledování konverzí

Sklik > „Sledování konverzí“ vykopírujeme, co nám Sklik vygeneroval (např: 100054699)

V reklamním systému Sklik jsou uváděny ceny bez DPH, proto pro správný výpočet PNO (podíl nákladů na obratu) uvádíme hodnotu konverze také bez DPH.

Retargeting

  • Sklik účet
  • Nástroje
  • Retargeting

Po otevření záložky „Retargeting“ rozklikneme možnost „Zobrazit retargetingový kód“.

 Sklik > „Retargeting“ vykopírujeme, co nám Sklik vygeneroval (např: 24107)

Rozšířené měření konverzí

Základní měření konverzí probíhá tak, že kódy vložíte do předpřipravených okének v administraci e-shopu, vizte výše.

Pokud potřebujete nějaké konkrétnější pokročilé měření, nasazuje se většinou pomocí Google Tag manageru. Stejnou cestou se na e-shop vkládá i měření nějaké externí služby, na kterou není připravené políčko přímo v administraci.

Affilbox a jeho propojení

V případě, že používáte nebo chcete používat affiliate program od Affilboxu, máme řešení připravené v naší e-shopové platformě wpjshop.

Díky tomuto napojení můžete snadno a efektivně odměňovat všechny vaše propagační partnery, které k vám přivedli opravdové klienty, kteří vám platí.

Informace o programu Affilbox

Affilbox nabízí na výběr ze dvou jejich programů.

  • Affilbox Standard – provize 1 000 Kč
  • Affilbox Pro – provize 2 500 Kč

Pro více informací a aktuální ceník s nabízenými službami navštivte stránku na webu Affilboxu.

Výhody Affilboxu

  1. Dokonalý přehled o objednávkách
  2. Neomezený počet kampaní
  3. Snadná správa kampaní
  4. Zvýšení tržeb affiliate programu o 10–60%

Přihlášení do Affilboxu

Pokud se potřebujete přihlásit na svůj účet v Affilboxu, tak klikněte zde.

Nastavení propojení Affilboxu s wpjshopem

Přihlaste se do administrace e-shopu v wpjshopu. Přejděte na ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > záložka Měřící kódy, kde najdete sekci Affilbox. Zde vyplňte adresu, inzerenta a kampaň Affilboxu. 

Časté dotazy – Affilbox

V případě, že nenaleznete to, co hledáte ohledně Affilboxu, pomohou časté dotazy poskytovatele služeb na jejich webu.

Kontakt Affilbox

V případě problémů zde naleznete kontakty na podporu, péče o zákazníky a obchodní záležitosti.

  • Podpora: podpora@affilbox.cz
  • Péče o zákazníky: +420 771 157 207
  • Obchodní záležitosti (Jaroslav Janíček): +420 777 349 394

Chat Crisp

Aplikace pro zasílání zpráv, které vám umožní chatovat se svými zákazníky.

Výhody aplikace

  • Má skvělou mobilní aplikaci, díky které dokážete na zprávy  reagovat odkudkoli.
  • Funguje na principu týmové spolupráce operátorů. Všichni ví, které dotazy už byly zodpovězeny a které na vyřízení ještě čekají.
  • Jazyk chatu se automaticky přizpůsobuje jazyku webu a operátorovi se zobrazí informace o tom, jakým jazykem hovoří zákazník.
  • Uživatelská data jsou přímo v chatu. Máte-li e-shop a zákazník je přihlášený, znáte například:
  • jeho jméno, e-mail a telefon z uživatelského účtu,
  • datum a kód poslední objednávky,
  • celkový počet objednávek,
  • celkový počet stornovaných objednávek,
  • celkovou útratu,
  • máte-li i B2B zákazníky, tak informaci, zdali se jedná o B2B.

  1. Běžte na stránky www.crisp.chat, klikněte na tlačítko Get started vpravo nahoře a zaregistrujte si účet.
  2. E-mailem Vám přijde kód pro integraci na Vašich webových stránkách nebo e-shopu, ze kterého si vykopírujete pouze šedě zvýrazněnou část.
  3. V administraci e-shopu v ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Globální nastavení > Měřicí kódy (naleznete úplně dole v sekci Crisp, kam tento kód vložíte... A chatujete!)

  1. Nezapomeňte Crisp doplnit do vašich Zásad zpracování osobních údajů (do sekce Příjemci osobních údajů). Vývojářská firma se jmenuje Crisp IM SARL (registration number: 833085806)

Pokud by se Vám e-mail s kódem pro integraci ztratil, kód najdete i v administraci Crisp. Po přihlášení do administrace Crisp přejděte do Settings (ozubené kolo vlevo dole) > Website settings > Tlačítko Integrations > HTML, odkud opět vyberete jen kombinaci čísel a písmen v uvozovkách za spojením CRISP_WEBSITE_ID=.

Pro zaregistrování, nebo pro získání více informací navštivte web https://supportbox.cz/.

Propojení pluginu se systémem WPJshop

V nastavení Vaší schránky v aplikaci SupportBox aktivujte plugin pro propojení s e-shopem.

  • Vaše schránka
  • Nastavení
  • Záložka Pluginy
  • „Univerzální e-shop plugin“

Po aktivaci pluginu otevřete jeho nastavení.

V nastavení si pojmenujeme propojení (např. název Vašeho e-shopu), následně vyplníme adresu zdroje dat (ve formátu https://www.adresaeshopu.cz/supportbox/ - část "adresaeshopu.cz" nahradíme skutečnou adresou Vašeho eshopu).

Klíč pro ověření si zkopírujeme (v další části ho budeme vkládat do nastavení e-shopu) a jako způsob autorizace vybereme Get parametr v URL a stiskneme tlačítko uložit.

Následně vstoupíme do administrace našeho e-shopu do ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Globální nastavení > Měřící kódy. Do políčka SupportBox ID vložíme zkopírovaný Klíč pro ověření.

Po uložení je propojení SupportBoxu se systémem wpjshop dokončeno.

Po otevření e-mailu od zákazníka bychom následně měli vidět na pravé straně informaci získané z e-shopu.

Nejdříve si musíte založit svůj účet účet na stránkách Smartsupp.

Vyčkáte na chatovací kód

Po registraci obdržíte e-mail s unikátním kódem, který poté implementujete do našeho systému wpjshop.

* Kód naleznete ve scriptu, který vám přijde (viz. kroužek v obrázku).

Nahrání kódu do wpjshopu

Přihlaste se do administrace vašeho e-shopu. Přejděte do ➡️ Nastavení > Nastavení e-shopu > Měřící kódy a vložte kód do políčka Crisp ID, jak vidíte na obrázku níže.

Následně nastavení uložte a implementaci máte za sebou. Nyní můžete začít chat využívat.

Facebook Verification (Ověření facebookové stránky)

Štítek ověření vyjadřuje, že Facebook potvrdil autenticitu stránky nebo profilu veřejně známé osobnosti nebo značky, kterou reprezentuje.

Požadavky

Při ověřování stránek a profilů na Facebooku vyhodnocujeme řadu faktorů, podle kterých určujeme, zda splňují zájmy veřejnosti i naše ověřovací kritéria.

Kromě následujících smluvních podmínek a zásad komunity na Facebooku musí být stránky a profily:

  • Autentické: Musí reprezentovat skutečného člověka, registrovanou firmu nebo organizaci.
  • Jedinečné: Musí být jedinou identitou daného člověka nebo firmy. Pro jednoho člověka nebo firmu je možné ověřit pouze jednu stránku nebo profil, s výjimkou stránek a profilů s různými jazykovými mutacemi. Ověření neposkytujeme stránkám a profilům reprezentujícím obecné zájmy (například: fotky štěňátek).
  • Dokončené: Musí mít oddíl Informace, fotku stránky nebo profilovou fotku a nedávnou aktivitu včetně alespoň jednoho příspěvku.
  • Zajímavé: Musí reprezentovat známou, často vyhledávanou osobu, značku nebo organizaci. Kontrolujeme stránky a profily zmiňované na více zpravodajských webech, a placený nebo propagační obsah nepovažujeme za věrohodné hodnocení.

Pokud vaše stránka nebo profil nesplňuje kritéria pro štítek ověření, můžete využít i jiné způsoby, jak dát lidem najevo, že je účet autentický.

Například na něj můžete odkazovat na oficiálním webu, instagramovém profilu nebo účtu na Twitteru.

Facebook Pixel

Facebook pixel je analytický nástroj, který vám umožní porozumět akcím, které lidé na vašem webu provádějí, a měřit tak účinnost vašich reklam. 

Založení nového účtu nebo přihlášení ke stávajícímu

K použití Facebook Pixelu vám stačí mít účet na Facebooku, přes který můžete přistupovat. Pokud ho nemáte nebo chcete založit nový reklamní účet přejděte na tento odkaz.

Než začněte

  • Musíte mít firemní web.

Vytvoření Facebook pixelu

  1. Přejděte do Správce událostí.
  2. Klikněte na (+) Připojit zdroje dat a vyberte Web.
  3. Vyberte Facebook Pixel a klikněte na Připojit.
  4. Zadejte Název pixelu.
  5. Zadejte URL svého webu, aby se zobrazily možnosti jednoduchého nastavení.
  6. Klikněte na Pokračovat.

Přidání Facebook pixelu do WPJshopu

Až Facebook pixel vytvoříte, musíte si na nahrát kód do administrace vašeho webu.

Postup instalace

  1. Přejděte do Správce událostí.
  2. Vyberte pixel, který chcete nastavit.
  3. Klikněte na Pokračovat v nastavení pixelu.
  4. Vyberte Instalovat kód ručně.
  5. Zkopírujte základní kód pixelu.

Kód poté nahrajte do WPJshopu.

Poté uložte a začněte používat Facebook pixel.

Ověření domény v Business Manageru

Business manager je jednoduše řečeno nástroj pro firmy, prostřednictvím kterého mohou spravovat své stránky, reklamní účty a produktové katalogy. 

Založení účtu

  1. Přejděte na business.facebook.com/overview.
  2. Klikněte na Vytvořit účet.
  3. Zadejte název firmy, svoje jméno a pracovní e-mailovou adresu a klikněte na Další.
  4. Zadejte informace o firmě a klikněte na Odeslat.

Pokud již účet vlastníte, přihlaste se do účtu zde.

Postup k ověření domény

  1. Přihlaste se do Business Manageru
  2. Rozbalte po levé straně menu. Zde rozklikněte hamburger menu (3 rovné čáry pod sebou). Poté v novém nabídce, co vám vyskočí klikněte na "Nastavení firmy", ta vás přesměruje na novou záložku.
  3. Dále pokračujeme v nové záložce. Opět po levé straně v menu si najdeme "Bezpečnost značky", kterou si rozklikneme a pod ní přejdeme na domény. 

Nyní můžeme vidět, jaké domény máme přidané a můžeme i přidat novou.

  1. Klikneme na tlačítko "Přidat" a vyskočí nám malý pop-up, kde vyplníme název naší domény.

  1. Následně klikneme na název svého webu, kde se vám zobrazí 3 možnosti, jak doménu ověřit. My se zaměříme na tu nejjednodušší metodu, a to na ověření domény pomocí meta tagu, kterou přidáte do WPJshopu.
  2. Nyní vidíme možnosti ověření: Ověření DNS, nahrání HTML, Meta-tag Verification (na tuto si klikneme)
  3. Zkopírujeme si vygenerovaný kód v uvozovkách (nekopírujeme s uvozovkami!), který pak nahrajeme do administrace našeho e-shopu.

  1. Klikneme na „Ověřit“.
  2. Vykopírovaný kód nahrajeme do administrace e-shopu. Cesta: ➡️ Nastavení > Nastavení E-shopu > Globální nastavení. Zde se nám otevře nové okno, kde klikneme na záložku „Měřící kódy“ a zde si vyhledáme Google Site Verification a klikneme na zelené tlačítko (+ Přidat kód).

  1. Vykopírovaný kód zde vložíme do Ověřovacího řetězce a klikneme na modré tlačítko "OK"

Nyní máme kód přidaný do administrace a zároveň i ověřený.

Seznam Webmasters

Seznam Webmaster je komunikační kanál mezi vyhledávačem a webmasterem. Umožňuje jednodušší přístup k informacím, základních nastavení a autorizovaný kontakt se Seznamem. Je to nástroj, který vám v přehledných grafech ukáže: kolik vašich stránek navštívil Seznam robot.

  • kolik vašich stránek navštívil Seznam robot
  • kolik z nich máme ve vyhledávacím indexu
  • počet stránek s přesměrováním
  • kolik stránek hlásí robotovi chybu.

Nastavení

  • Nejdříve se přihlásíte a přidáte svůj web.
  • Následně ověříte, že web opravdu patří vám. (Vygenerování metatagu, který pak nahrajete do WPJshopu)

Nahrání kódu do WPJshopu

  • Přihlášení se do administrace e-shopu v Kupshopu
  • Nastavení - Nastavení eshopu
  • Měřící kódy
  • Nahrání kódu do příslušného pole

Poté již uvidíte přehled svého webu. Podrobnější data v API jsou k dispozici druhý den.