Vrácení zboží

Modul pro vrácení zboží umožňuje přehlednou a rychlou správu situací, kdy zákazník vrací zboží v zákonné lhůtě 14 dnů (nebo déle, nabízíte-li prodlouženou lhůtu pro vrácení zboží z vlastní iniciativy). Jaké jsou další výhody používání systému pro správu vratek?

  • Automatizace procesu vrácení zboží, díky kterému máte jako obchodník konzistentní informace ještě předtím, než k vám vrácený produkt dorazí, a díky kterému ušetříte čas při rutinním vyřizování těchto situací pomocí přednastavených stavů a zpráv.
  • Snadný postup a provedení zákazníka systémem vrácení zboží vede ke zvýšení spokojenosti zákazníka a jeho loajality.
  • Zákazník nemusí tisknout ani vyplňovat žádné formuláře.
  • Zákazník může vrátit v jedné zásilce produkty z několika nedávných objednávek najednou.
  • Zákazník má neustále aktuální informace o stavu svého vrácení v uživatelském účtu a dostává průběžně informace e-mailem.
  • Možnost napojení na Zásilkovnu, díky kterému zákazník pouze napíše vygenerovaný kód na balíček (bez nutnosti cokoli tisknout) a ten bezplatně odnese na nejbližší pobočku Zásilkovny.
  • Rychlé propojení s objednávkami v e-shopu pro případ výměny za jiný produkt z vaší nabídky.

 

Kompletní proces průběhu vrácení zboží si můžete prohlédnout zde v pdf.

 

V administraci najdete Vratky v menu pod položkou Objednávky v hlavním menu.

  • Objednávky
  • Vratky

 

Stavy vrácení zboží

  • Nová v tomto stavu je každá nově vytvořená vratka. Barva řádku je bílá nebo šedá (střídají se pro lepší orientaci)
  • Zboží přijato – stav, který označuje, že jste zásilku s vraceným zbožím obdrželi a je potřeba ji dořešit (vrácením peněz, odesíláním zboží na výměnu). Tyto záznamy jsou označeny modře.
  • Vyřízeno  řádky vyřízených vratek jsou zelené.

Ke každému stavu je v Nastavení > E-maily vytvořen e-mail s textem, který se při přepnutí do daného stavu odesílá zákazníkovi. Při kliknutí na konkrétní stav se do pole pro komentář načte text, který bude odeslán emailem – tento text můžete upravit i v poli pro komentář (pokud chcete třeba dopsat poznámku, která má být pouze pro konkrétního zákazníka).

Vrácení zboží z pohledu zákazníka

Uživatel má přístup k seznamu všech svých vratek, kde vidí základní informace o aktuálním stavu každého z případu. Kliknutím na tlačítko detail se uživateli zobrazí podrobný detail případu.

Kliknutím na tlačítko Vrátit zboží se uživatel dostane na seznam produktů, které obdržel ve zákonné lhůtě předchozích 14 dnů (nebo déle, umožňujete-li vrátit produkty zakoupené v delším intervalu. Ten je možné editovat v Nastavení > Nastavení e-shopu > Vratky). Produktů pro vrácení může vybrat několik zároveň napříč všemi objednávkami v daném časovém intervalu.

Ve formuláři pro vrácení zákazník vybere důvod, proč zboží vrací, a uvede své číslo bankovního účtu pro případné vrácení platby.

Po odeslání formuláře uživateli zobrazíme instrukce, jakým způsobem může vracené zboží doručit zpět nám jakožto obchodníkovi a jaký je následný postup. Tyto instrukce je možné kdykoli editovat v administraci v Nastavení > Nastavení e-shopu > Vratky. Zákazník také obdrží e-mailem potvrzení o tom, že jsme informaci o jeho vratce přijali a očekáváme od něj zásilku.

Pro dopravu zásilky zpět do e-shopu existuje možnost využít napojení na Zásilkovnu (používáte-li ji jako jednoho z dopravců), díky kterému zákazníkovi vygenerujeme kód, který jednoduše napíše na balíček a zásilku bezplatně odnese na nejbližší pobočku Zásilkovny, nemusí tedy ani tisknout štítek. Není to však podmínkou, zákazníka stačí pouze instruovat, na jakou adresu má zásilku dopravit na vlastní náklady pomocí libovolné přepravní služby.