Věrnostní program

Vaše zákazníky můžete za každý nákup odměnit body. Věrnostní program v Kupshopu je flexibilní, a tak vám dává volnou ruku v tom, jakou hodnotu bude 1 bod mít nebo kolik bodů zákazník získá nákupem konkrétního produktu. Pojďme se podívat na bližší použití věrnostního programu.

Automatické nastavení výše bodů

Defaultní výši bodů vám nastavíme napevno v kódu. Vy si jen zvolíte hodnotu, kterou se bude cena produktu dělit.

V praxi to bude vypadat následovně:

  • cena produktu – př. 799 Kč
  • vámi zvolená hodnota – př. 20
  • výpočet – 799 : 20 = 39 bodů

Automaticky se vypočítá výše bodů u všech produktů.

Ruční nastavení bodů

Bez ohledu na defaultní nastavení můžete výši bodů upravit dle potřeby ručně. V adminu najedete na zboží, vyberete produkt a napíšete výši bodů do kolonky věrnostní program. Výše zapsaných bodů se propíše do všech variant produktů. Pokud chcete mít odlišnou výši bodů i u jednotlivých variant, pak body musíte ručně přepsat ve variantách.

  • Zboží
  • Věrnostní program
  • Ruční zápis bodů
  • Zboží
  • Varianty
  • Věrnostní program
  • Ruční zápis bodů

Nulování, stornování a přičítání bodů zákazníkům

V nastavení e-shopu si jednoduše sami určíte, kdy se body zákazníkům po posledním nákupu přičtou. Vzhledem k možnosti vrácení zboží a případným reklamacím doporučujeme nastavit si alespoň 14 dní. Stejně tak si nastavíte počet dní, kdy se bodové konto zákazníka automaticky vynuluje. Zákazníkům tak limitujete využití a platnost bodů.

  • Nastavení
  • Nastavení e-shopu (Globální nastavení)
  • Věrnostní program

Je možné ručně upravit stav uživatelova konta, pokud mu chcete například kompenzovat nějakou nepříjemnost. Úpravu stavu bodového konta provedete v editaci uživatelského účtu v záložce Věrnostní program.

Počet bodů přičtených ke konkrétní objednávce editovat možné není. Pokud stornujete objednávku po přičtení bodů zákazníkovi, body zákazníkovi na bodovém kontě už zůstanou. Uplatní-li zákazník body na objednávku, kterou po odečtení bodů z jeho konta stornujete, body již zůstanou odečteny a nevrátí se zákazníkovi automaticky

Akce a navýšení bodů

Rozhodli jste se, že svým zákazníkům zpestříte víkend větší nadílkou bodů? Pak běžte do nastavení, vyberte nastavení e-shopu (nebo globální nastavení) a tab Věrnostní program.

Vyplňte datum začátek akce a konec akce. Koeficient je číslo, kterým se bude po dobu akce násobit defaultní výše bodů u všech produktů v e-shopu. A zaškrtněte políčko Větší příděl bodů.

Body může zákazník směnit za dárek, slevu v Kč i v %

Sami si vyberete jakým způsob váš zákazník uplatní body. V adminu nabízíme možnosti, jako jsou dárek, sleva v Kč a sleva v %. Jednotlivé typy slev můžete zkombinovat. Hodnotu bodů nebo výši slevy a její podmínky nastavíte i přidáte v objednávkách v odběrových slevách.

 

  • Objednávky
  • Odběrové slevy

Nezapomeňte si vytvořit pravidla, kterými se bude váš věrnostní program řídit

Pravidla a nastavení věrnostního programu jsou pro každý e-shop individuální. Proto si ve svém e-shopu vytvořte stránku, na  které seznámíte své zákazníky s pravidly věrnostního programu. Stejně jako si můžete určit pravidla, můžete si vymyslet i vlastní název věrnostního programu a dál s ním pracovat. Cílem by mělo být zákazníka motivovat nejen k registraci, ale i k větším nákupům.