Stav objednávky

➡️ Objednávky > Objednávky 

Po přijetí objednávky stačí jednou kliknout na její řádek.

Sloupce na přehledu objednávek máte možnost editovat podle vašich potřeb a dokonce si uložit několik zobrazení pro různé účely.

Pokud začnete objednávku zpracovávat, stačí kliknout na tlačítko Zpracovává se (k tomu typicky dochází po úhradě – objednávka je buď označena jako uhrazená automaticky nebo ji po kontrole přijetí platby označíte ručně, v případě platby při převzetí objednávku zpracováváte před úhradou). V poli Komentáře se zobrazí text předdefinované zprávy (tyto předdefinované zprávy můžete editovat nebo přidávat v sekci Zprávy uživatelům). Potřebujete-li nějakou informaci doplnit, text můžete editovat. Pokud je obsah zprávy v pořádku, kliknutím na tlačítko OK se (společně s hlavičkou a patičkou zprávy, která se zde nezobrazuje) odešle zákazníkovi. 

Text, který odešel zákazníkovi, vidíte společně s datem odeslání a jménem administrátora, který jej odeslal, v sekci Historie komunikace se zákazníkem.

Pomocí pole Komentáře si můžete k objednávce vložit také interní poznámku, která se e-mailem neodešle – napište do políčka text, zaškrtněte checkbox Neodesílat zákazníkovi e-mail v levé části a uložte kliknutím na OK.

Po odeslání objednávky stačí objednávku přepnout do stavu Vyřízeno a podle toho, jakým způsobem byla odeslána, vybrat správnou zprávu.

Systém se vás zeptá na číslo balíčku.

Po uložení se automaticky odešle zákazníkovi zprávu o vyřízení, která může obsahovat například informaci o čísle balíku, odkaz na jeho sledování, očekávané datum doručení a ceně v případě dobírky. Tyto zprávy je třeba mít předpřipravené v sekci Zprávy uživatelům.

💡Používáte-li Balíkobot, velkou část této práce si dokážete ušetřit. Objednávky budou přepnuty do stavu Vyřízena přepnuty automaticky po nahrání do systému dopravce. Stejně tak se automaticky zákazníkům odešlou správné e-maily s odkazy na sledování zásilek, aniž byste čísla balíků museli vyplňovat ručně.

Změna položek v objednávce

Potřebujete-li udělat změnu v produktu v objednávce – vyměnit jej za jinou variantu nebo úplně jiný produkt, existují dvě řešení. Oba postupy provedete v detailu objednávky na kartě Položky.

  1. Má se aktualizovat cena zboží

    Produkt nebo jakoukoli jinou položku můžete z objednávky odebrat pomocí červeného tlačítka vpravo. Přidat nový produkt nebo položku vám umožní zelená tlačítka Přidat produkt a Přidat položku (položky jsou bez vazby na skladové množství, typicky slevy nebo doplňkové služby). Provádíte-li změny tímto způsobem, mohou vznikat rozdíly v ceně objednávky a poté je třeba domluvit se zákazníkem úhradu nedoplatku nebo mu vrátit přeplatek.

  2. Nemá se změnit cena zboží

    Potřebujete-li změnit variantu produktu a nebo vyměnit za jiný produkt, aniž by se jakkoli změnila celková cena za objednávku, klikněte na ikonku Vyměnit (dvě šipky na modrém tlačítku). V poli Vyměnit produkt vpravo se automaticky vyhledá původní produkt, abychom vám usnadnili výměnu varianty. Do pole však můžete psát a vyhledat libovolný jiný produkt. Uložením změn se nezmění cena této položky a tím pádem ani celková cena objednávky.

    Typické využití je v okamžiku, kdy zákazník kontaktuje zákaznickou linku s prosbou o změnu varianty (aniž byste museli hlídat, zdali zákazník například nevyužil nějaký slevový kód) nebo po dohodě se zákazníkem vyměňujete produkt za alternativu například z důvodu poškozeného posledního kusu.

Zobrazení nákupní ceny a marže

Pokud máte aktivní modul Vážené nákupní ceny, můžete si nyní u každé objednávky prohlédnout rozdíl mezi mezi nákupní a prodejní cenou a hrubou marži. Řádky s jednotlivými položkami jsou zabarvené právě podle intervalů, v jakých se pohybuje marže (nad 50 % modře, 50–10 % zeleně, 10–2 % žlutě, <2 % oranžově a záporná marže červeně).

Vytvoření nové objednávky pro registrovaného uživatele z administrace

➡️ Objednávky > Objednávky > Přidat objednávku

Pokud řešíte telefonické nebo e-mailové objednávky pro opakující s zákazníky, je zde možnost vyhledání registrovaného zákazníka při vytváření nové objednávky v administraci. Veškeré údaje o zákazníkovi se vyplní automaticky.