Balíkonoš

Testovací účet : prokop@wpj.cz
heslo: prokop

Chcete-li odesílat zásilky více dopravci, jste nuceni používat u každého dopravce jiný systém pro vkládání zásilek a objednávat svoz zásilek u každého dopravce zvlášť. Systém Balíkonoš všechny tyto dopravce sjednocuje a komunikuje s nimi automaticky.

Zpracování objednávek pomocí Balíkonoše

  • Eshop
  • Objednávky
  • Balíkonoš

Zásilky které chceme odeslat můžeme zvolit vybráním stavu ve kterém se objednávky nachází a stiskem tlačítka "Nahrát do balíkonoše". Ve vygenerovaném seznamu můžeme případně upravit váhu jednotlivých balíků, pokud se vymyká vašim průměrným váhám zásilek, případně odkliknout zásilky které momentálně nechceme ještě odesílat. Pod seznamem objednávek stiskněte tlačítko „Nahrát do Balíkonoše“ a dojde k nahrání balíků do systému Balíkonoš.

Na následujícím obrázku je vidět co se stane v případě chyby.

Pokud chceme chybu opravit, můžeme v levém sloupci kliknutím na číslo otevřít konkrétní objednávku a chybu opravit. Následně klikneme na tlačítko "Znovu nahrát" a proběhne další pokus o nahrání objednávek.

Pokud proběhne vše v pořádku, byly balíky úspěšně nahrány do Balíkonoše.

V tabulce s dopravci nám nyní přibyly počty balíků. Můžeme si nyní pomocí tlačítka "Seznam objednávek" zobrazit objednávky odeslané přes konkrétního dopravce.

Následně vytiskneme štítky pro balíky, případně si zvolíme počáteční pozici štítku pro tisk. Zároveň při vytisknutí štítků dojde ke změně stavu objednávky a odeslání emailu zákazníkovi o odeslané zásilce.

Po vytisknutí štítků stiskneme tlačítko "Odesláno", jenž nám odstraní balíky z fronty na tisk štítků.

Po každém vytisknutí štítků odstraňte balíky z fronty. Jinak v případě přidání dalšího balíku budete nuceni vytisknout všechny štítky znovu.

Nastavení Balíkonoše

Aby vše správně fungovalo, je nutné si v systému Balíkonoš aktivovat dopravy které budeme chtít používat. V dalším kroku spárujeme tyto dopravy s e-shopem. V posledním kroku si vygenerujeme přístupový klíč a povolíme aplikaci Kupshop přistupovat do Balíkonoše.

Nastavení doprav Balíkonoše

  • Balíkonoš
  • Profil
  • Zásilkové služby

V systému Balíkonoš.cz na adrese https://balikonos.cz/spolecnost/registrace/ si vytvoříme účet. Po přihlášení a vstoupením do sekce "Zásilkové služby" zjistíte aktivované služby pro odesílání zásilek a jejich zkratky. Pro přidání dalších dopravců kontaktujte podporu systému Balíkonoš.

Pokud si chcete vyzkoušet Balíkonoš nejprve "na nečisto", vytvořte si "DEMO ÚČET", viz https://balikonos.cz/, tlačítko "DEMO ÚČET".

Pokud si vytvoříte "DEMO ÚČET", systém Balíkonoš neobjednává žádné dopravy, ovšem systém Kupshop např. odešle email zákazníkovi o odeslané objednávce. Testujte proto pouze na fiktivních objednávkách!

Spárování s dopravami eshopu

  • Eshop
  • Nastavení
  • Nastavení eshopu

Aby Balíkonoš rozeznal, jakou službou má který dopravce jednotlivou zásilku odeslat, je třeba v administraci e-shopu správně vyplnit zkratku dopravce a zkratku způsobu dopravy.

Níže v okně je možné také nastavit průměrnou váhu balíku. Pokud máte např. balík 1-30kg od dopravce za stejnou cenu a posíláte nejčastěji balíky v tomto rozmezí, vložte 15kg.

Zprávy uživatelům

V záložce „Zprávy uživatelům“ si zároveň můžete vytvořit textovou zprávu, která se odesílá zákazníkům e‑mailem při odeslání balíku. Vytvoříme si tedy jednotlivé zprávy a přiřadíme je k jednotlivým dopravám, jak je vidět na předchozím obrázku.

Jak tyto zprávy vytvořit si můžete přečíst v návodu Zprávy uživatelům
Do Zpráv uživatelům které se vztahují k Balíkonoši můžete navíc využít následující klíčová slova
{BALIK_ID} - Identifikační číslo balíku od dopravce - získává se automaticky z Balíkonoše
{VAHA} - Váha balíku
{CENA} - Cena balíku - dobírka

Výše uvedená klíčová slova jsou aplikována pouze při zpracování objednávky pomocí Balíkonoše!
Pokud tato klíčová slova uvedete ve standardních zprávách a následně zprávy použijete při ručním zpracování objednávky, nebudou tato klíčová slova ničím nahrazena!

Získání přístupového kódu

  • Eshop
  • Nastavení
  • Nastavení eshopu

Aby mohl systém Balíkonoš správně identifikovat eshop, je třeba vygenerovat a vyplnit přístupový kód.

Pokud jste si vytvořili "DEMO ÚČET", zaklikněte "Testovací Balíkonoš" a potvrďte tlačítkem OK ještě před vygenerování kódu.

Po kliknutí na tlačítko "Vygenerovat kód" budete přesměrování na stránku Balíkonoše. Pokud nejste přihlášeni, budete vyzváni k přihlášení. Následně povolte přístup vzdálené aplikaci.

Po udělení přístupu budete přesměrování na adresu s vygenerovaným přístupovým kódem.

Tento přístupový kód zkopírujte do pole "Přístupový kód" v eshopu.

Pro uzavírání zásilek a objednávání dopravy je nutné vyplnit "Svozové místo".

  • Balíkonoš
  • Svozy
  • Svozová místa
  • Přidat svozové místo

Pokud jste tak ještě neučinili, vytvořte si nové svozové místo. Vyplňte všechny potřebné údaje a vytvořte jej.

Otevřeme si detail svozového místa a položku Identifikátor zkopírujeme a následně vložíme do administrace eshopu.

Je třeba vyplnit identifikátor, nikoliv název svozového místa.

Po vyzkoušení a odkliknutí "Testovací Balíkonoš" je nutné znovu vygenerovat přístupový kód a povolit vzdálený přístup.

Nyní je vše nastaveno a můžete začít používat systém Balíkonoš.