Balíkobot

Chcete-li odesílat zásilky více dopravci, jste nuceni používat u každého dopravce jiný systém pro vkládání zásilek a objednávat svoz zásilek u každého dopravce zvlášť. Systém Balíkobot všechny tyto dopravce sjednocuje a komunikuje s nimi automaticky.

Registrace

Registrovat do systému Balíkobot se můžete na adrese https://www.balikobot.cz v pravém horním rohu přes tlačítko "Registrovat".

V registračním formuláři do kolonky Název shopového řešení vyplňte "Kupshop". Po vyplnění registračních formulářů postupujte dle pokynů, které následně obdržíte na Vámi vyplněnou emailovou adresu.

Nastavení přístupových údajů

  • Eshop
  • Nastavení
  • Nastavení eshopu

Pro připojení do systému Balíkobot je nutné vyplnit v nastavení přístupové údaje.

Přístupové údaje naleznete po přihlášení na stránce https://client.balikobot.cz/

  • Balikobot.cz
  • Nástěnka
  • Profil expedičního místa

Balíkobot přístupové údaje

Je potřeba provést nastavení a odeslání první testovací objednávky z eshopu za použití Testovacích hodnot. Teprve poté Vám Balíkobot povolí Vámi nastavené dopravy používat v Ostrých hodnotách.

Spárování s dopravami eshopu

  • Eshop
  • Nastavení
  • Nastavení eshopu

Dopravy na e-shopu je potřeba spárovat s dopravami v systému Balíkobota. Jednotliví přepravci mají různé typy přeprav, takže je potřeba nejprve nastavit přepravce a toto nastavení uložit pomocí "OK". Následně je možné vybrat typ přepravy zvoleného přepravce. 

Používáte již ostré připojení k Balíkobotu a výběr typu dopravy je prázdný? Balíkobot Vám ještě dopravce v ostrém režimu neaktivoval. Standardně je tedy třeba přepnout na testovací údaje k Balíkobotu (pak se Vám již typ přepravy ukáže), odeslat testovací balík a Balíkobot Vám pak dopravce povolí i pro ostrém režimu.

Níže v okně je možné také nastavit průměrnou váhu balíku. Pokud máte např. balík 1-30kg od dopravce za stejnou cenu a posíláte nejčastěji balíky v tomto rozmezí, vložte 15kg.

Zpracování objednávek pomocí Balíkobota

  • Eshop
  • Objednávky
  • Balíkobot

Zásilky, které chceme odeslat, můžeme zvolit vybráním stavu ve kterém se objednávky nachází a stiskem tlačítka "Pokračovat na seznam objednávek". Ve vygenerovaném seznamu můžeme případně upravit váhu jednotlivých balíků, pokud se vymyká vašim průměrným váhám zásilek, případně odkliknout zásilky které momentálně ještě nechceme odesílat. Pod seznamem objednávek stiskněte tlačítko „Nahrát do Balíkobota“ a dojde k nahrání balíků do systému Balíkobot.

Na následujícím obrázku je vidět co se stane v případě chyby.

Pokud chceme chybu opravit, můžeme v levém sloupci kliknutím na číslo otevřít konkrétní objednávku a chybu opravit. Následně klikneme na tlačítko "Znovu nahrát" a proběhne další pokus o nahrání objednávek.

Pokud proběhne vše v pořádku, byly balíky úspěšně nahrány do Balíkobota.

Pokud má odesílaná objednávka zvolen způsob platby "Převodem" nebo "Online platba", a není v e-shopu plně uhrazena (např. není uhrazen nějaký doplatek, nebo není uhrazena vůbec), tak se při odesílání objednávky do Balíkobota automaticky nastaví dobírka ve výši neuhrazené částky. Děje se tak kvůli tomu, aby nedošlo k odeslání neuhrazené objednávky.

V tabulce s dopravci nám nyní přibyly počty balíků. Můžeme si nyní pomocí tlačítka "Seznam objednávek" zobrazit objednávky odeslané přes konkrétního dopravce.

Následně vytiskneme štítky pro balíky, případně si zvolíme počáteční pozici štítku pro tisk.

Než přijede dopravce, je třeba balíky potvrdit a odeslat data dopravcům. To provedete stisknutím tlačítka "Odesláno". Tím dopravce obdrží data o balíčcích, zároveň se změní stavy objednávek a při tom se odešle zákazníkům email s číslem balíku - viz Zprávy uživatelům.

Balíkobot radí: Obecně uzavírat dávku se doporučuje pár minut předtím, než dojede k zákazníkovi řidič od dopravce. Je žádoucí, aby v momentě nasnímání balíčků, byli již data zavedena v systému dopravce. Po uzavření dávky trvá vždy pár
minut, než se data dostanou k přepravci.

Zprávy uživatelům

  • Eshop
  • Nastavení
  • Emaily

V záložce „Zprávy uživatelům“ si můžete vytvořit textovou zprávu, která se odesílá zákazníkům e‑mailem při odeslání balíku. Vytvoříme si tedy jednotlivé zprávy a přiřadíme je k jednotlivým dopravám v nastavení Balíkobotu, jak je vidět v předchozí kapitole - sloupček "Zpráva uživatelům" v párování doprav Balíkobotu.

Jak tyto zprávy vytvořit si můžete přečíst v návodu Zprávy uživatelům
Do Zpráv uživatelům které se vztahují k Balíkobotovi můžete navíc využít následující klíčová slova
{BALIK_ID} - Identifikační číslo balíku od dopravce - získává se automaticky z Balíkobota
{VAHA} - Váha balíku
{CENA} - Cena balíku - dobírka

Výše uvedená klíčová slova jsou aplikována pouze při zpracování objednávky pomocí Balíkobota!
Pokud tato klíčová slova uvedete ve standardních zprávách a následně zprávy použijete při ručním zpracování objednávky, nebudou tato klíčová slova ničím nahrazena!